Յուրաքանչյուր նոր բառ պետք է երկար ճանապարհ անցնի, մինչև վերջնականապես կհայտնվի մեր երկարաժամկետ հիշողության մեջ: Առաջին անգամ կարդալիս կամ բարձրաձայն ընթերցելիս նոր բառը հայտնվում է գերկարճաժամկետ հիշողության մեջ: Սովորաբար դրանք այնտեղից շատ շուտ վերանում են։ Այնուամենայնիվ, եթե դրանք ամրապնդվեն ուշադրության և կենտրոնացման տեսքով, ապա նոր բառերը հայտնվում են կարճաժամկետ հիշողության մեջ: Նոր բառերի մտապահման տևողությունը մոտավորապես 20 րոպե է: Ամենակարևոր բառերը պետք է կրկնվեն այս ընթացքում, հակառակ դեպքում դրանք կմոռացվեն: Կարճաժամկետ հիշողությունից դեպի երկարաժամկետ հիշողություն տանող ճանապարհը տևում է վեց ժամ:
«Այն աշխատում է այնպես, կարծես ուղեղը սեղմում է «փրկելու» կոճակը և ֆայլ է պահում կոշտ սկավառակի վրա, ճիշտ այնպես, ինչպես համակարգչի վրա»,- բացատրում է Բոստոնի Հարվարդի բժշկական դպրոցի հոգեբան Մեթյու Ուոքերը:
Բայց նույնիսկ եթե նոր բառերը գրանցվել են երկարաժամկետ հիշողության մեջ, նրանք այնտեղ չեն կարող մնալ: Դրանք պետք է կրկնվեն որոշակի, անհատապես տարբեր ժամանակային ընդմիջումներով: Հակառակ դեպքում նրանք սուզվում են երկարաժամկետ պասիվ հիշողության մեջ, այսինքն ՝ պասիվ բառապաշարի մեջ: Դա մի փոքր բարդ է թվում, բայց այդպիսով մարդիկ երկարաժամկետ հիշողության մեջ կարող են օրական գրանցել մինչև 200 նոր բառ: Այնուամենայնիվ, նկարագրված կայանները պարզ են դարձնում, թե ինչու է որոշակի ժամանակ պահանջվում նոր լեզվին կատարելապես տիրապետելու համար:
Չկան ընդհանուր առաջարկներ, թե ինչպես է ավելի լավ հիշել բառերը և դրանց ցանցային կապը այլ բառերի հետ: Քանի որ յուրաքանչյուր ուղեղ տարբեր է, բոլորը պետք է պարզեն իրենց համար ուսուցման ամենաարդյունավետ մեթոդը: Օգտակար է ճանաչել՝ սովորողի որ տեսակին եք պատկանում.
Տեսողական տեսակը կարող է լավագույնս անգիր անել նոր բառերը, երբ դրանք մեկ անգամ գրված տեսնի, այսինքն՝ կարդում է, հեպտիկ (շոշափելիքով) սովորողը ստիպված է ինքը գրել բառերը: Լսողական տեսակը նախընտրում է լսել դրանք: Յուրաքանչյուր ոք, ով վերլուծելով է մոտենում նոր լեզվին և քերականական կանոններ է փնտրում, ճանաչողական սովորող է, որին միանգամայն համակարգված դասագիրք է պետք: Կա նաև իմիտացիոն տիպ, որն ամենից հեշտ սովորում է՝ լսելով և կրկնելով: Բայց անկախ այն բանից, թե ինչպիսի սովորող եք դուք, պետք է նաև օգտագործեք ամեն հնարավորություն առօրյա կյանքում նոր լեզուն կիրառելու համար: Լեզվական փոքրիկ արկածներ կարող եք գտնել ամենուր՝ ինտերնետում, հեռուստատեսությունում, ռադիոյում կամ բանկոմատում, եթե ունեք գերմաներեն տրված հրահանգները:
Թարգմանությունը՝ Շուշան Պետրոսյանի (12-րդ դասարան)
0 մեկնաբանություն:
Post a Comment