Copyright © Թարգմանի'ր
Design by Dzignine

«Եթե մի բան ուզում ես լավ հասկանալ, թարգմանիր». Բերնարդ Շոու

Հետաքրքիր նյութեր CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com
Thursday, June 18, 2015

Նորությունների շարք

Ոչնչացնելով հայկական մշակույթը, նրանք սպանեցին Թուրքիայի մշակույթը. Ազնավուր
Ապրիլի 27-ին Շառլ Ազնավուրի՝ Paris Match-ին տված հարցազրույցից մի հատված.
-Ապրիլի 24-ին Հայոց ցեղասպանության հարյուամյա տարելիցն էր, լինելով ցեղասպանությոնը վերապրածի ժառանգ, ի՞նչ եք զգում:

-Ես չեմ սիրում խոսել հուզական կողմի մասին: Իմ աչքին արցունք երբեք չի եղել: Նրանք, ովքեր նվնվում են՝ ոչինչ չեն ունենում: Միգուցե ես լաց լինեմ այն օրը, երբ Թուրքիան ճանաչի մեր իրավունքը: Հաճելի էր տեսնել, որ բազմաթիվ քաղաքական գործիչներ և պետություննրի ղեկավարներ միասնական էին: Նպատակն այն է, որ խոսվի ոչ միայն Հայոց ցեղասպանությա մասին, այլ՝ ցեղասպանության մասին, առհասրակ:
-Ի՞նչ կասեք Էրդողանի հայտարարության մասին, թե իրենք «ցեղասպանության ստվեր կամ հետք չեն կրում»:
-Ամոթ է, որ նա այդքան վատ հիշողություն ունի: Թուրք ժողովուրդը քաջատեղյակ է: Բարեբախտաբար, ավելի ու ավելի են շատանում թուրքերը, ովքեր բացահայտել են իրենց հայկական ծագումը և չեն վախենում խոսել այդ մասին: Մի մոռացեք ցեղասպանության առանցքային պատճառներից մեկը՝ ոչնչացնել հանուն կողոպուտի: Նանք հարստություն էին փնտրում, հայերի գույքն ու դրամը: Նրանք հարստացան և ապա կարևո պաշտոններ զբաղեցրին Թուրքիայում: Թուրքայի ներկայիս կառավարությունը այդ մարդկանց հետնորդն է: Էրդողանը պետք է փորձի ճիշտ վարվել հիմա: Համենայն դեպս, այն օրվանից սսած, երբ հայերն այլևս քիչ էին Թուրքիայու, այնտեղ ոչինչ տեղի չի ունեցել: Ցույց տվե ինձ գեթ մեկ համաշխարհային գրողի, ռեժիսոի, երաժիշտի, դերասանի, երգչի, քանդակագործի կամ նկարիչի … թուրքերը ոչինչ չունեն: Ոչնչացնելով հայկական մշակույթը, նրանք սպանեցին Թուրքիայի մշակույթը:



Ջեք Նյուսան Պորտեր. Թուրքիան երբեք չի հասունանա որպես ազգ, եթե հրաժարվում է ըդունել, որ չարիք է գործել
BostonGlobe-ը ներկայացրել է գրող, Ցեղասպանագետների միջազգային ասոցիացիայի փոխնախագահ, «Ցեղասպանությունը և մարդու իրավունքները», «Ցեղասպանական մտքեր» գրքերի հեղինակ Ջք Նյուսան Պորտերի կարծիքը, թե ինչու Թուրիան, ի տարբերություն Գերմանիայի, չի ճանաել Հայոց ցեղասպանությունը.
«Քաղաքական հոգեբանության ասպարեզի հոգեբույժի գիտելիքներ է պահանջվում ունենալ, Թւրքիայի շարժառիթները հասկանալու համար: ավոք, Թուրքիան խորը թերարժեքության բարդւյթ ունի, հատկապես նրա առաջնորդները, որոք լվացել են իրենց ժողովրդի ուղեղները:
Գերմանիան ուժեղ երկիր է, գիտի, որ նախ ինքդ քեզ պետք է խոստովանես չարիքը, որպեսզի հաունանաս որպես ազգ:
Կարճ ասած, Թուրքիան պետք է հասունանա: Ցավք, քանի որ Թուրքիան ավելի ու ավելի ֆունդամենտալ իսլամական է դառնում, քիչ հավանակա է, որ ճանաչի ուրիշի ցավը:
Ցավալի է, որ Միացյալ Նահանգները և Իսրայելը նույնպես չեն ճանաչել Հայոց ցեղասպանությունը` թուրքական ճնշման պատճառով: Այսպիսվ, այդ ազգերը ևս պետք է հասունանան:
Ամերիկային և Իսրայելին Թուրքիան պետք չէ: Նրանք պետք է Թուրքիային դեմ գնան և ճնշում գործադրեն` ճանաչելու Ցեղասպանությունը: ակայն, նախ և առաջ հենց իրենք պետք է ճանաչն այն:
Կարծում եմ` ժամանակի հետ թուրք ժողովուրդ կհասունանա և կունենա արժանի ղեկավարներ, ինչպես կլինի բոլոր մահմեդական երկրներում»:



Էրդողանը վախենում է, որ հասարակությւնը կպահանջի վերանայել Թուրքիայի քաղաքականությունը. Անտոնիա Արսլան
Ցեղասպանության թեմայով բազմաթիվ աշխատությունների, այդ թվում «Արտույտների ագարակը» վեպի հեղինակ Անտոնիա Արսլանը, Հռոմի պապի ելույթի և Թուրքիայի քաղաքականության վերաբերյալ իր կարծիքն է հայտնել Adnkronos-ի լրգրողին.
«Հաճելիորեն զարմացած եմ, որ Հայոց Ցեղասպնության վերաբերյալ խոսքերը, որ ակնկալու էի և որոնց ես էլ հույսով սպասում էի, Հռոմի պապն արեց հենց Սբ Պետրոս տաճարում: Իսկ Թուրքիայի արձագանքը միանգամայն կանխատեսելի էր:
Իհարկե, Հռոմի պապ Ֆրանցիսկոսը Հովհաննես ողոս II-ի օրինակին հետևելով կրկնեց Ցեղասպանություն բառը, ինչը ճանաչված է բազմաթիվ երկրների, այդ թվում` Իտալիայի կողմից:
Հաշվի առնելով Էրդողանի առաջ ծառացած դժվարությունները, բացառված չէ, որ Անկարան իր յդքան կոշտ արձագանքով փորձում է քողարկե Թուրքիայի ներքին խնդիրները: Էրդողանը հավանաբար վախենում է, որ հասարակությունը կահանջի վերանայել երկրի քաղաքականություը: Հասարակությունը Թուրքիայում շատ ավել տարակարծիք է, քան կառավարությունը կցանկանար, հավատացե՛ք: Անցյալ ամիս Վենետիկում և վերջին օրերին Պադուայում ես Հայոց ցեղապանությանը նվիրված երկու խոշոր գիտաժողովի եմ մասնակցել, որոնց ներկա էին նաև թուր մտավորականներ, ովքեր ուսումնասիրել են և խոսում են Հայոց ցեղասպանության մասին:
Խոստովանեմ` անցյալ տարի հայ ժողովրդին Էրողանի՝ հակասական վերաբերմունքներ առաջարած «ցավակցության» վերաբերյալ կարծում էի, թե բաժակը լիքն է կիսով չափ, սակայն, ցավոք, իրավացի էին այն մարդիկ, ովքեր պնդում էին, թե դա հայտնի բանաձև էր, մի բան ասել՝ առանց որևէ բան ասելու»:
Իտալերենից թարգմանեց Աիդա Մարտիրոսյանը


Ձեռքբերումն այն ամենի, ինչին քեզ արժանի ես համարում, ուղղակիորեն կապված է այն բանի հետ, թե ինչ ես անում այստեղ և հիմա. Էյեն Մահչուպյան
«Ինչպես ցանկացած այլ համայնքում, հայկակն կողմում կան խմբեր, որոնք իրենց դժգոհույուններն առավել արմատական ճանապարհով են արտահայտում: Պատճառներից մեկը 1915-ի դեպքերի ժխտումն է Թուրքիայի կողմից: Այս իրավիճակն արդարացնում է արմատական հայերին, ում հռետորաբանությունը գերիշխում է հայկական համայնքում քննարկումների ժամանակ, չնայած չի պարտադրում նրանց զարգացնել մաքսիմալիստական ռազմավարություն. դա ամենահեշտ ճանապարհն էր, որին հայկական սփյուռքը հակվա էր:
Ռազմավարությունը երեք մաս է պարունակում. Ճանաչման հարցը իր պատմական համատեքստից եռացնելը և այն նվազեցնելը մինչև «Ցեղասպնության ընդունումը», թուրքական պետությունը դիտարկելով որպես հասցեատեր, որ պետք է ընդունի 1915-ը որպես ցեղասպանություն, և ակիվությունը բավարար քաղաքականություն հաարելը:
Հոգնեցուցիչ է թուրքական պետությունը որպս հասցեատեր դիտարկելը, քանի որ այս կերպ հայերի հուզական աշխարհը մակերեսային քաղաականացման է դատապարտված: Որովհետև պետույանը որոշակի քայլեր անել պարտադրելը ենթդրում է, որ դու ինքդ գործում ես որպես պետւթյուն: Իրականում, հայկական սփյուռքն իր մբողջ էներգիան նվիրել է լոբբինգին, ձգտել է համոզել օտարերկրյա կառավարություններն և խորհրդարաններին ընդունել Հայոց ցեղապանությունը: Այդպիսով, խնդիրը աստիճանաբր դարձել է միջպետական թեմա և Թուրքիայի ժտողական քաղաքականությունը դարձել՝ լեգիիմ:
Անիմաստ է խոսել Հայոց ցեղասպանությունը ճանաչած պետությունների բարի կամքի մասին: զգ-պետությունները մասն են մի աշխարհի, որեղ ոչ-էթիկական շահերն են առաջնային: Հետևբար, այն երկրները, որոնք ընդունել են Հայոց ցեղասպանությունը, դրանով ինչ-որ բան են սել Թուրքիային՝ վերջինիս հետ իրենց քաղաականության վերաբերյալ: Սակայն նրանք ոչիչ չեն ասում 1915-ի մասին: Ավելին, 1915-ը հեռու է մղվել իր պատմական համատեքստից և ներկայս հաշտվողական քաղաքականության մաս դարձել:
Հայկական սփյուռքն, ի վերջո, չկարողացավ հասկանալ, որ նորմերի և բարոյական սկզբունքնրի կրկնությունը քաղաքականություն չէ:
Որպես զոհեր հայերը կարծում էին, թե իրենց շտի ճանաչումն է նրանց անվիճելի իրավունք:
Սակայն, պատմությունը արդար դատավոր չէ: Ձեռքբերումն այն ամենի, ինչին քեզ արժանի ես ամարում, ուղղակիորեն կապված է այն բանի հտ, թե ինչ ես անում այստեղ և հիմա:
1915-ի ճանաչումը պահանջում է ճիշտ քաղաքակա ռազմավարություն զարգացնել այսօր:
Հետևյալ ճիշտ ռազմավարությունը կարելի է իրականացնել, եթե բացառվեն այն երեք սխալնեը, որ արվել են մինչ օրս:
Ըմբռնել և ճանաչել կոնկրետ կյանքի փորձը, այլ ոչ թե ցեղասպանությունն, իր ողջ բարդությամբ, ակնկալել այս ճանաչումը թուրք հասարկությունից, և ոչ թե պետությունից ու հատկպես հասարակության պահպանողական թևը դիտարկել որպես հասցեատեր, և հեռու մնալ ակտիվիզմի հարմարավետությունից, փորձելով հասկաալ ներկայիս Թուրքիան և շփվել նրա հետ:
Նման ռազմավարությունը հայերի փորձն արագրեն Թուրքիայի հասարակության սեփականութունը կդարձնի և իշխանավորների դիմադրությունն անիմաստ կդառնա»:


«Մեր պատմության դասագրքերում, ոչ մի խոսք չկար Ցեղասպանության մասին». Ֆաթմա Գոչեկ
Թուրք պրոֆեսորը եզրահանգում է` հայերի ցեասպանություն եղել է
2014-ին ԱՄՆ-ում տպագրված «Բռնության ժխտում. Օսմանյան անցյալը, թուրքական ներկան և հայերի դեմ հավաքական բռնությունը 1789-2009» գրի հեղինակ, Միչիգանի համալսարանի սոցիոլոիայի պրոֆեսոր, թրքուհի Ֆաթմա Գյոչեկը Hereandnow-ի լրագրողին տված հարցազրույցում մեկնաբանել է, թե ինչու է նա այսօր «ցեղասպանութուն» բառն օգտագործում Օսմանյան կայսրությունում հայերի սպանությունները բնութագրելու համար:
Արդյոք կրոնական տարբերություններն էին հլածանքների թիրախ դարձրել հայերին
«Կրոնը հասարակության կառուցվածքի վրա ազող գործոններից մեկն է: Ոչ մուսուլմանները Օսմանյան կայսրությունում բավականին շատ ինքնակառավարում ունեին, սակայն զենքի ու պառազինության հասանելիություն չունեին ստիպված էին հատուկ գլխահարկ վճարել: Այդ պատճառով, ինչպես նաև հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ խառնամուսնություններ տեղի չէին ունենում, կարելի է ասել, որ ոչ մուսուլմաններն օսմանյան հասարակության մեջ գոյոթյուն ունեին, սակայն լիովին չէին ինտեգրվել:
Եվ, հավանաբար, կրոնից առավել կարևոր գործոն է եղել»:
Քաղաքացիական պատերազմ, թե՝ ցեղասպանությւն
«Քաղաքացիական պատերազմի դեպքում, երկու կողմն էլ բանակ պետք է ունենա, և կողմերի բանակները կամ զինված ուժերը պետք է պատերազմն միմյանց դեմ: Այս դեպքում` օսմանյան ռազմական կամ կիսառազմականացված կազմակերպություններ էին, որոնք ոչ միայն տղամարդկանց, յլև կանանց, երեխաներին և ծերերին էին սպաում: Դա քաղաքացիական պատերազմ չէր»:
Թուրք ժողովրդի ընկալման մասին
«Ես ծնվել և մեծացել եմ Թուրքիայում, կրթությունս այնտեղ եմ ստացել: Մեր կրթական համակարգում, մեր պատմության դասագրքերում առհասարակ խոսք չկար այն մասին, թե ինչ է տեղի ւնեցել, ոչ մի խոսք`բռնությունների մասին: Թուրքերը միշտ ներկայացված էին որպես շատ այրենասեր, անմեղ ու վեհ մարդիկ: Միակ հղումը, որ ինքս ունեի, դա այն էր, որ մի խումբ հայ ահաբեկիչներ մի շարք թուրք դիվանագետների են սպանել 1974-1985 թվականներին: Ես ոչինչ չգիտեի այն մասին, թե ինչու էին հայերը վերացում թուրք դիվանագետներին: Կարծում եմ, որ սա է միակ ինֆորմացիան, որն ունի Թուրքիայի հասարակությունը: Թուրքիայում միայն այդ պանություններն են հիշում: Նրանք ոչինչ չգիտեն իրենց իսկ անցյալում կատարվածի մասին: Ինքս էլ այդ մասին տեղեկացել եմ ավելի ուշ, երբ ԱՄՆ եկա` դոկտորական ատենախոսություն պաշտպանելու»:


Թարգմանությունները՝ Աիդա Մարտիրոսյանի

0 մեկնաբանություն:

Post a Comment