***
Փիթերը ոտքով խփեց իր սեղանին և դուրս եկավ դասարանից: Կողքերի շարքերի սովորողները աղմուկից վեր թռան:
Փիթերը ոտքով խփեց իր սեղանին և դուրս եկավ դասարանից: Կողքերի շարքերի սովորողները աղմուկից վեր թռան:
- Հե՛յ,
- կանչեց
մաթեմատիկայի
ուսուցիչ
միսթր
Քլարքը
Փիթերի
հետևից,
- նկատողությո՛ւն,
- բղավեց
նա:
Փիթերը
ձեռքերը
գրպանները
խոթեց,
կախեց
գլուխը
և
ուսերը
վեր
բարձրացրեց,
ասես
մրսում
էր:
Սա
ամսվա
մեջ
երրորդ
անգամն
էր,
որ
նա
դասարանից
դուրս
էր
գալիս:
***
Մարիան
կրկին
սպորտային
համազգեստը
չէր բերել: Սա այս կիսամյակ երկրորդ անգամն էր, որ նա «մոռացել» էր իր համազգեստն ու սրբիչը: Նա այլևս ոչ մի արդարացում չուներ:
- Այդքան
էլ
լավ
չէ,
Մարի՛ա,
- ասաց
նրա
մայրիկը,
երբ
իրեն
կանչեցին
դպրոցից,
- ես
այսօր
առավոտյան
մաքուր
սրբիչ
եմ
դրել
քո
մահճակալին:
Ի՞նչ
է
կատարվում:
- Նայի՛ր
ինձ
և
խոսի՛ր
հստակ,
- նյարդայնացած
ասաց նրա մայրը, - ես չեմ կարողանում հասկանալ՝ ինչ ես ասում:
Մարիան
աչքերը
չբարձրացրեց: Նա չէր ուզում, որ մայրը հարցեր տա: Համենայնդեպս,
մայրը
չէր
գտել
զգեստը,
կամ
նոր
սպորտային
կոշիկները
կամ
ականջօղերը՝
նվերներ,
որոնք
Մարիան
թաքցրել
էր
իր
պահարանում:
Մարիան
չէր
ուզում
բացատրել,
թե
որտեղից
կամ
ում
կողմից
են
դրանք:
Վատ կլիներ,
և
կլինեին
ավելի
շատ
հարցեր,
որոնց
Մարիան
չէր
ուզում
պատասխանել:
- Լավ, բայց եթե չես պատմում,
ես
չեմ
կարող
օգնել
քեզ:
***
Մի շաբաթ
հետո
Փիթերը
և
Մարիան
դպրոցի
տնօրենի
գրասենյակի
մոտ
էին:
Փիթերը
զայրացած
նայում
էր
պատին:
Մարիան
նայեց
նրան
և
միանգամից
ուրիշ
կողմ
թեքեց
հայացքը:
Նա
գիտեր,
թե
ինչու
է
Փիթերն
այդտեղ,
որովհետև
նրա
դասարանից
էր:
Այսօր
նա
այնքան
ուժեղ
էր
հարվածել
նստարանին,
որ
այն
զարկվել
էր
պատուհանին
և
կոտրել
ապակին:
Մարիան
պատկերացնում
էր
Փիթերի
և
տնօրենի
խոսակցությունը:
- Ինչու՞
ես
դա արել:
Գիտե՞ս՝
ինչ
թանկ
են
պատուհանները
և
կահույքը,
- կասեր
տնօրեն
Հյուզը:
- Կներեք,
ես
ուղղակի
զայրացած
էի
ուսուցչի
վրա:
Ես
երբեմն
զայրանում
եմ,
- կպատասխաներ
Փիթերը:
- Ինձնից
չէ,
որ
պետք
է
ներողություն
խնդրես:
Ահա
փոխհատուցման
կտրոնը:
Ուղղակի
մի
արա
նույն
բանը
նորից,
և
խնդիրը
լուծված
է,
լա՞վ:
Խնդիր չէ:
Այս խնդրի
պարզ՝
«Կներեք»-ով և գումարով
լուծումն
իր
համար
չէր:
Նա
կրկին
հրաժարվել
էր
մասնակցել
ֆիզկուլտուրային:
Նրա
մայրը
դպրոցի
ճանապարհին
էր:
Մարիան
գիտեր,
որ
հարցեր
կլինեն,
հարցեր,
որ
ավելի
շատ
հարցեր
կբերեն:
Նա նայեց,
թե
ինչպես
է
Փիթերը
մտնում
ներս:
Չկարողացավ
լսել
նրանց
խոսակցությունից
ոչ
մի
բան,
քանի
որ
նրանք
չէին
բղավում:
Փիթերը
հավանաբար
ներողություն
էր
խնդրում:
Մի
քանի
րոպեից
Փիթերը
հեռացավ
առանց
իրեն
նայելու:
Նա
մինչև
հիմա
զայրացած
տեսք
ուներ:
****
Մարիան
տասնութ
րոպե
չէր
խոսում:
Նա
պատկերացնում
էր
իրեն՝
իր
մոր
և
տնօրենի
գլխավերևում
թռչելիս
և նայելիս, թե ինչ է կատարվում:
Երբ
նրանք
իրեն
հարց
տվեցին,
ուղղակի
լուռ
ուսերը
վեր քաշեց:
Դա
լավ
ծրագիր
չէր,
բայց
գործեց,
քանի
որ
նրանք
դադարեցին
հարցեր
տալ
որոշ
ժամանակ
հետո:
Դժբախտաբար,
դա
չլուծեց
իրական
խնդիրը:
Նա
զգում
էր
պայուսակի
մեջ
իր
հեռախոսի
դզզոցը:
Մարիան
գիտեր,
որ
դա
«նա»
է:
Ավելի
ուշ
նա
ստիպված
կլիներ
պատասխանել
Փիթերի
հարցերին.
որտե՞ղ
էր
նա,
արդյո՞ք
իր
նոր
զգեստն
էր
հագել,
և
նկատողությունը
չէր
փրկի
նրան,
եթե
«նա»
որոշեր
սպասել
դպրոցի
դիմաց
ամբողջ
գիշեր:
***
Երկուշաբթի
նկատողություն
ստացած
սովորողները
միայն Փիթերն
ու
Մարիան
էին,
երեքշաբթի՝
նույնպես:
Երկուշաբթի
նրանք
իրար
չէին
նայում,
սակայն
երեքշաբթի
մտերիմ
էին:
Չորեքշաբթի,
երբ
հասան,
Փիթերն
ասաց.
«Նորից
բարև»,
և
հեռանալիս
Մարիան
ասաց.
«կտեսնվենք
վաղը»:
Հինգշաբթի,
երբ
Փիթերն
իր
ուսապարկն
էր
անցկացնում
գլխի
վրայով,
Մարիան
նրա
փորին
կապտուկներ
նկատեց:
Երևում
էր,
որ
դրանք
երկար
ժամանակ
է՝ կան:
Տղան
տեսավ,
որ Մարիան
նայում
է: Վերջինս
թեքեց հայացքը,
ասես
ոչինչ
էլ
չի
տեսել:
Փիթերն
իր
շապիկը
ներքև
քաշեց,
և
նրա
այտերը
վարդագույն
դարձան:
Նրանք
այդ
օրը
չխոսեցին
միմյանց
հետ,
բայց
Մարիան
կարծում
էր,
որ
դա
նույնպես
զրույցի
մի
տեսակ
էր:
Մարիան
մտածում
էր,
թե
արդյոք
կա
մեկը,
ումից
Փիթերը
վախենում
է:
Մեկը,
ով
սկզբում
բարի
էր,
բայց
հետագայում
ուրիշ
մարդ
է
դարձել:
Մեկը,
ով
ստիպում
է
նրան
ինչ-ինչ բաներ
անել,
և
իրեն
անհարմար
զգալ:
Մեկը,
որ
գաղտնիքներ
էր
պահում,
և
ասել
էր
նրան,
որ
նա
նույնպես
գաղտնիքներ
պահի:
Ուրբաթ
օրը
Մարիան
որոշեց
իր
հեռախոսի
ձայնը
չանջատել:
Հետո՞
ինչ,
որ
ուսուցիչը
կտեսներ
հաղորդագրությունները:
Երևի
դա
կլիներ
սարսափ
երազի
վերջի
սկիզբը:
Բայց
հեռախոսը
ձայն
չէր
հանում:
Նա
զգեստի
թևերը
ծալեց
մինչև
արմունկները:
Երկու
ամիս
ուշադիր
ծածկել
էր
դրանք,
բայց
հիմա
կապտուկներն
անցել
էին:
Նա
հիշեց,
թե
ինչ
էր
ասել
իր
մայրն
իրեն
օգնելու
մասին:
Ժամանակն
էր
սկսել
խոսել,
սկսել
պատասխանել
հարցերին,
որ
մեկը
կարողանար
օգնել:
Նա
ոչինչ
չէր
ասում,
բայց
հույս
ուներ,
որ
Փիթերը
կտեսնի
իր
թևերը
և
կլսի
լուռ
հարցը.
«Դու՞
էլ»:
***
Թե ինչ մտածեց
Փիթերը,
երբ
տեսավ
Մարիայի
թևերը,
նա
չիմացավ,
որովհետև
Փիթերը
լքեց
սենյակը
առանց
մի
բառ
ասելու:
Այդ
գիշեր
Մարիան
սպասեց,
մինչ
մայրը
խոհանոցում
ինչ-որ գործով
զբաղված
կլինի,
որպեսզի
խոսի
նրա
հետ:
Նա չգիտեր՝
ինչպես
սկսել:
Մտքում
տարբեր
նախադասություններ
էր
կրկնում,
բայց
չէր
կարողանում
առաջին
բառն
արտաբերել:
- Մա՞մ,
վերջապես
ասաց
նա:
Մայրը
շարունակոց
նայել
բանջարեղենին,
որը
պատրաստում
էր.
- Հը՞մմ:
- Դպրոցում
մի
տղա
կա,
և...,
- Մարիան
կանգ
առավ,
- ես
մի
բան
եմ
տեսել:
- Ի՞նչ ես տեսել:
Նա գրավել
էր
մոր
ուշադրությունը:
- Մի բան, որը նա չէր ուզում՝
ես
տեսնեի:
Գաղտնիք:
- Ի՞նչ գաղտնիք,
- ուշադրությամբ
ասաց
մայրը:
- Վատ գաղտնիք,
ես
մտածում
եմ,
որ
մեկը
նրան
ցավ
է
պատճառում,
- ասաց
Մարիան,
- բայց
ի՞նչ
կլինի
եթե
պատմես
մեկին,
և
բոլորը
մտածեն,
որ
դա
քո
մեղքն
է,
կամ,
ի՞նչ,
եթե
դու
մեկին
խնդիրների
մեջ
գցես
և
նա
զայրանա:
- Վատ գաղտնիքները
վատ
են,
մինչև
պատմում
ես
մեկին,
- ասաց
մայրը,
- այդ
տղան
պետք
է
պատմի
մեկին,
բայց
պետք
է
ճիշտ
մարդ
ընտրի:
Մեկին,
ով
նրան
չի
մեղադրի
և
կօգնի:
- Ո՞վ է ճիշտ մարդը,
- հարցրեց
Մարիան:
- Մեծահասակ,
- ասաց
մայրը,
- ում
նա
վստահում
է:
Մարիան
խորը
շունչ
քաշեց:
Նա
պայուսակից
հանեց
իր
հեռախոսը
և
բացեց
հաղորդագրությունները:
Առաջին
բառը
դեռ
դուրս
չէր
գալիս:
- Մա՞մ,
- վերջապես
ասաց
նա,
- ես
պետք
է
մի
բան
պատմեմ
քեզ...
Խորհրդատու՝ Իրինա Ապոյան
No comments:
Post a Comment